למידע וייעוץ מקצועי

פילאטיס לאוסטיאופורוזיס

תרגול בסטודיו לפילאטיס למתאמנים הסובלים מאוסטיאופורוזיס חשוב לשמירה על אורח חיים בריא.

התרגול בשיטת פילאטיס מקנה הבנה עמוקה של הגוף, של טווחי התנועה שלו ושל אופן תנועת המפרקים.

תרגול פילאטיס לחולי אוסטיאופורוזיס משפר את היציבה, מחזק ומאריך את השרירים סביב המפרקים, משפר את שיווי המשקל ובכך מקטין את הסיכוי לנפילות ופציעות.

 

אצלנו בסטודיו משולבים חולי האוסטיאופורוזיס בקבוצות רגילות והשיעורים מותאמים לכל המתאמנים בצורה המקצועית ביותר. שמירה על שגרת אימונים עבור הסובלים מאוסטיאופורוזיס היא חשובה עוד יותר מלכלל האוכלוסייה משום שהיא מחזקת את מערך השרירים התומך באזורים השונים בשלד שנחלשו ושהינם מועדים לפציעה. שלושת האזורים הרגישים העיקריים שבהם נתרכז במהלך התרגול בסטודיו יהיו עמוד השדרה, מפרק הירך ושורש כף היד.

החשש העיקרי עבור מתאמנים הסובלים מאוסטיאופורוזיס בחיי היום יום הוא משברים וסדקים. האימון בשיטת פילאטיס מקנה יציבות, שיווי משקל ושיפור דפוסי התנועה במטרה למנוע פציעות שעלולות לפגוע משמעותית באיכות חייהם של הסובלים מאוסטיאופורוזיס.

העצמות בגופנו מגיבות לעומס ולמתח השריר שסביבן והאימון בשיטת פילאטיס מספק מגוון אתגרים עבור השרירים, העצמות והמפרקים המעוררים את מערכות הגוף לתבניות התחדשות. התנגדות הקפיצים המשתנה, השימוש במנחים השונים במהלך התרגול ושינוי עומסים על מפרקים שונים מחזקים את הגוף ומעודדים את התחדשות העצם.

 

התאמת תרגילי הפילאטיס בסטודיו לחולי אוסטיאופורוזיס

פילאטיס מכשירים מקנה למתאמנים תחושת ביטחון בגופם והתרגול אצלנו בסטודיו עובר דרך מנחים שונים שבכל אחד נאתגר את מערכות הגוף בצורה שונה מול כוח הכבידה. בשיעורים בהם משולבים מתאמנים הסובלים מאוסטיאופורוזיס נמנע מתרגילי פילאטיס שמעמיסים מתח על עמוד השדרה ונשים דגש על חיזוק השרירים התומכים בו במנחים מתאימים. דרך הדגש על הנשימה והבנה של יציבה נכונה וגיוס שרירי נכון ומותאם, יוכלו המתאמנים לרכוש כלים אותם ייקחו עמם לחיי היום יום וישפרו את איכות חייהם.