למידע וייעוץ מקצועי

פילאטיס לגיל השלישי

אצלנו בסטודיו מנעד הגילאים של המתאמנים נע בין 13 ל-85. אוכלוסיית הגיל השלישי משתלבת באופן טבעי בין קהל לקוחותינו המגוון. שיעורי המכשירים בשיטת פילאטיס כוללים את כל המרכיבים החשובים לתחזוקת הגוף בגיל השלישי. מצד אחד השיעורים כוללים אלמנטים של כוח מתוך התנגדות קפיצית ומהצד השני משפרים גם את גמישות השרירים.

שימור הגמישות והכוח בגיל השלישי חשובים משום שבמהלך חיינו הבוגרים אנו מאבדים מסת שריר וצפיפות עצם בכל עשור ועשור. ללא תחזוקה שוטפת של הגוף בתנועה הגוף עשוי להידרדר מהר יותר וכך גם איכות חייו של האדם.

שמירה על טווחי תנועה חשובה כדי לשמר תנועה פונקציונאלית מלאה בחיי היום יום. פעולות שנראות לנו מובנות מאליהן בגילאים המוקדמים הופכות להיות מאתגרות יותר ככל שהגיל מתקדם. בהתאם לכך, החשיבות של שימור היכולות הפיזיולוגיות לתנועה עולה גם היא.

פילאטיס לגיל השלישי

שיפור היציבה ושיווי המשקל באמצעות פילאטיס

התרגילים בשיטת פילאטיס משלבים מגוון אלמנטים הרלוונטיים לגיל השלישי. תרגילים רבים עובדים בייצוב חד צדדי או על גבי משטחים לא יציבים ומאתגרים את שיווי המשקל ומערך השרירים המייצבים. בשיעורי פילאטיס המכשירים ישנו דגש על חיזוק הליבה והגפיים בעזרת מגוון אביזרים, קפיצים, גומיות ומשקולות. העבודה מול התנגדות ובמנחים שונים הכוללים נשיאת משקל הגוף מעודדת התחדשות עצם שחשובה מאוד ככל שהגיל עולה. אלמנט חשוב נוסף המשולב בשיעורי הפילאטיס אצלנו הוא גמישות השרירים והתנועה המפרקית בטווח התנועה המלא בעמוד השדרה ובגפיים. ביניהם, מפרק הכתף ומפרק הירך זוכים לתשומת לב ייחודית בהתאם לחשיבותם בתפקוד היום יומי. בנוסף, השיעורים משפרים את החיישנים שלנו והמודעות לגוף בתנועה וליציבה נכונה. בכל שיעור עוברים המתאמנים מנחים שונים מתוך תשומת לב לדיוק במנח הגוף ולזיהוי השרירים המייצבים העמוקים הממוקמים סביב השלד. האלמנטים הללו המרכיבים כל שיעור אצלנו בסטודיו לפילאטיס, תומכים בתחזוקה שוטפת של הגוף ובשמירה על איזון בין הכוח והגמישות של מערך השרירים. עניין זה הוא בעל חשיבות כתחזוקה שוטפת וכפעילות תומכת תנועה בחיי היום יום.

תחזוקה שוטפת של הגוף דרך פילאטיס למתאמן בגיל השלישי עוזרת במניעת נפילות, שמירה על ערנות פיזית ומהירות תגובה.

הנשימה היא נדבך נוסף המרכיב את השיעורים אצלנו בסטודיו. נשימה מלאה היא חלק מאורח החיים הבריא בגיל השלישי וחשובה לכל אחד בשביל לשמר חיוניות. הנשימה עובדת כנגד כוח הכובד ועוזרת לשמר זקיפות קומה ותנועתיות בעמוד השדרה שהולכות לאיבוד עם השנים.

תרגילי פילאטיס לגיל השלישי שאפשר לעשות בבית

פילאטיס לגיל השלישי במרכזי מרתה פילאטיס

כל צוות מדריכות הפילאטיס בסטודיו עבר הכשרה מקיפה בפילאטיס שיקומי אצל מרתה ומוסמך לעבודה עם אוכלוסיית הגיל השלישי. המדריכות משלבות את המתאמנים בשיעורים הקבוצתיים בצורה המקצועית ביותר וביכולתן ליצור התאמות ספציפיות בכל תרגיל למתאמנים בגיל השלישי.

המדריכות מקפידות לשמור על בטיחות המתאמנים כך שיוכלו להפיק את המקסימום מהשיטה ומהתרגול בכל שיעור.

מעוניינים בשיעורי פילאטיס לגיל השלישי? צרו אתנו קשר! 

להרשמה ופרטים נוספים