למידע וייעוץ מקצועי

פילאטיס לחולי פרקינסון

שיעורי פילאטיס מכשירים מומלצים לחולי פרקינסון בכל שלב במחלה. בסטודיו אנו מקיימים שיעור ייעודי לחולי פרקינסון בימי ראשון בבוקר. בנוסף, ניתן לקבוע שיעורים פרטיים עם מתמחה בסוף תהליך ההכשרה של מרתה בפילאטיס שיקומי. חולי פרקינסון אשר מצבם מאפשר זאת משתלבים בשיעורי פילאטיס מכשירים בקבוצה אצלנו בסטודיו.

שיעורי פילאטיס מכשירים מספקים סביבה מצוינת ומומלצת לחולי פרקינסון. בשיעורים אנו עובדים על חיזוק והארכת השרירים וכמו כן, מאתגרים את מערכת שיווי המשקל, החישה, ואת הקואורדינציה. העבודה בסביבת פילאטיס מכשירים מלווה בקפיצים ורצועות המספקים התנגדות לגוף בזמן התרגול ומאתגרים את מערך השרירים ומחזקים אותו בהדרגתיות.

במהלך השיעור אנו מדגישים עבודה על התארכות, המיטיבה עם חולי פרקינסון הסובלים מכאבי צוואר וגב תחתון בעקבות שינויים יציבתיים ומבניים עם התקדמות המחלה. כמו כן, שחרור המפרקים והגדלת טווחי התנועה מיטיבים עם החולים. מבחינת השליטה המוטורית, החזרתיות על דפוסי תנועה פונקציונליים במהלך השיעור משפרת את שיווי המשקל ומחזקת את הביטחון של המתאמנים בתנועה ואת ביטחונם העצמי בכלל.

 

שיפור איכות החיים של חולי הפרקינסון באמצעות פילאטיס

שימור התנועתיות הוא מרכיב חשוב בחייהם של חולי פרקינסון והוא גם המפתח לשימור איכות חייהם. אצלנו בסטודיו, רפרטואר התרגילים  משלב בתוכו בכל תרגיל מספר מרכיבים המיטיבים עם כלל האוכלוסייה ועם חולי פרקינסון בפרט. התרגילים כוללים אלמנטים של ייצוב, תנועה, חיזוק וגמישות, קואורדינציה ושיווי משקל החשובים לחולים. כל האלמנטים הללו בשילוב מגוון האביזרים הזמינים לנו בסטודיו יוצרים סביבה אופטימאלית לעבודה עם חולי הפרקינסון.

אנו מאמינים שהנשימה היא המפתח לתנועה ומדגישים זאת גם עם אוכלוסיית חולי הפרקינסון: הנשימה מובילה תנועה, הנשימה מכתיבה את קצב התנועה ונשימה מלאה היא המפתח לבריאות גופנית ולתחושת חיות. הנשמה מגבירה מודעות לגוף וליציבה ומוסיפה חיות לגוף.

ברוחו של ג'וזף פילאטיס שאמר: "מעל הכל – למד איך לנשום".

שיעורי הפילאטיס אצלנו בסטודיו מיטיבים עם החולים בחיי היום יום בתנועה פונקציונלית כמו כפיפה, הליכה, הרמה, ישיבה ובמעברים משכיבה לישיבה ומישיבה לעמידה. תרגול פילאטיס פעמיים בשבוע תורם לתפקוד ולאורח החיים של החולה.