למידע וייעוץ מקצועי

פילאטיס שיקומי בקבוצה

השיעורים הקבוצתיים בסטודיו מתאימים למגוון רחב של אנשים, גברים ונשים, צעירים ומבוגרים, נשים לפני אחרי ובמהלך הריון וכאלו הסובלים מכאבים אורתופדיים שונים כמו גב וברכיים. הדגש הוא על שכלול יכולת התנועה בצורה מבוקרת ומתונה ללא כאב. לשיעורים הקבוצתיים מתקבלים לאחר שיעור אבחון אישי עם אחת מהמדריכות המוסמכות בסטודיו. בשיעור זה אנו אוספים מידע רלוונטי על הרקע ואופן התרגול של כל מתאמן ועל מטרותיו. אינפורמציה זו עוזרת למדריכות לבנות שיעורים המתאימים להרכב של כל קבוצה.

נקודת המבט בפילאטיס השיקומי תהיה מהשלד החוצה, כאשר קודם כל נרצה להתמקד במיצוב נכון של העצמות והמפרקים וללמד את המתאמנים כיצד לנוע בצורה מיטבית. כאשר היציבה נכונה וישנו סנכרון בתנועת העצמות ניתן לבנות את מערך השרירים סביבן ולעבוד על חיזוק וגמישות. פילאטיס שיקומי מתאים את עצמו לצרכי המתאמן ולא להיפך. להבדיל מתרגול הרפרטואר הקלאסי ששואף להתאים את המתאמן לתרגיל, בפילאטיס השיקומי נתאים את התרגיל למתאמן. בשיעורי הפילאטיס השיקומי בקבוצה בסטודיו היא בראש ובראשונה לעזור לאנשים לנוע ללא כאב וגם לשפר את התנועתיות בחיי היום יום. אנו רוצים להחזיר לכל מתאמן את תחושת השליטה שלו בגוף ואת היכולת התנועתית שלו. בשיעורים אנחנו גם משפרים את שיווי המשקל, המעברים מישיבה לעמידה ואת היציבות והמודעות באופן כללי. בשיעורים, כל מתאמנת ומתאמן זוכים ליחס אישי מצוות המדריכות בסטודיו לפילאטיס. המדריכה משלבת התאמות ייחודיות לכל מתאמן לפי הצרכים האישיים שלו. ההתמחות של כל אחת מהמדריכות בסטודיו היא בפילאטיס שיקומי ובליווי תהליכי שיקום.

למי מיועדים שיעורי פילאטיס שיקומי?

לשיעורים מגיעים לקוחות הסובלים ממגוון רחב של מצבים הכוללים כאב כרוני או אקוטי בעקבות פציעות, תאונות דרכים, פתולוגיות ומחלות שונות. השיעורים מותאמים לכל מקרה ומקרה וכוללים את הסובלים מכאבים אורתופדיים כמו פריצת דיסק, בלט דיסק, כאבי גב תחתון וצוואר, כתף קפואה, בעיות בשורש כף היד כמו תעלה קרפלית, בעיות ברכיים כגון קרע חלקי או מלא במיניסקוס וקרעים ברצועות הצולבות. כמו כן, לשיעורי הפילאטיס מגיעים אנשים בשיקום אחרי שברים ונקעים. השיעורים מותאמים גם לנשים בתקופת ההיריון בכלל ובפרט לאלו הסובלות מסימפיזיוליזיס וכאבים ברצפת האגן במהלך ההיריון ומהיפרדות בטנית ו/או דליפות שתן וצניחות רחם לאחר לידה. השיעורים השיקומיים מתאימים לסובלים מפיברומיאלגיה, מאוסטיאופורוזיס, מהשמנת יתר ולאלו הסובלים מיציבה לקויה באופן כללי.

פילאטיס שיקומי בקבוצה מתאים גם לספורטאים חובבים ולספורטאים מקצועיים בכדי לשפר את ביצועיהם בענפים השונים כגון ריצה, שחיה, טניס ועוד. כמו כן, ספורטאים רבים מגיעים לסטודיו לתהליך שיקום לאחר פציעות. ספורטאים רבים סובלים מחוסר איזון שרירי ובשיעורי הפילאטיס אצלנו זוכים לאזן בין קבוצות השרירים השונות.  ההתמדה בשיעורי הפילאטיס השיקומי בסטודיו מהווה למעשה תהליך שיקום, בו המתאמנים יוצאים מכאב, משפרים את היכולת התנועתית שלהם בחיי היום יום למען אורח חיים בריא יותר.

במהלך שנות הפעילות של הסטודיו ליווינו מאות רבות של תהליכים שיקומיים בהם ליווינו מתאמנים שהגיעו אלינו כשהם סובלים מכאבים שונים, וההצלחה הגדולה שלנו מעבר ליציאה מכאב היא בכך שאנשים הפכו את השיעורים של פילאטיס מכשירים בסטודיו לחלק משגרת חייהם. ישנם מתאמנים שאנו מלווים מתחילת שנות ה-2000 ועד היום. חלק ניכר מהמתאמנים בסטודיו עברו מהפך גופני ממשי. לקוח שהגיע כשהוא סובל מכאבי גב אקוטיים בעקבות פריצת דיסק וכיום מנהל אורח חיים תפקודי ונטול כאב, או לקוחה שהגיעה עם דליפת שתן שהפריעה לה במהלך היום יום וכיום כל הסימפטומים חלפו והיא מקפידה להמשיך ולפקוד את השיעורים בסטודיו כדי לשמר ולהמשיך להתחזק.

 

בני נוער רבים מגיעים אלינו עם לקויות יציבה מהותיות המשפיעות על מצבם הפיזיולוגי והרגשי. במסגרת סיפורי ההצלחה שלנו בהקשר זה, הגיעה אלינו רקדנית בשנות העשרה שסבלה מעקמת קשה ובנוסף להורדה משמעותית של הורדת הזוית בעקמת, חינכנו אותה למודעות ליציבה נכונה וכיום היא רוקדת בלהקה מקצועית.

פילאטיס שיקומי בקבוצה