למידע וייעוץ מקצועי

פילאטיס לנערות ולנערים

 

אצלנו בסטודיו, בני הנוער משולבים בקבוצות רגילות. השיעורים הקבוצתיים בפילאטיס מכשירים משפרים יציבה אצל בני נוער, מחזקים ומגמישים את גופם בתקופה קריטית של התפתחות. במהלך השיעורים גוברת המודעות הגופנית ובני הנוער לומדים איך לנוע בצורה נכונה ומשפרים יציבה ותנועה. שיעורי פילאטיס מכשירים פרטניים ניתנים לבני נוער הסובלים מלקויות יציבה, מכאבים כרוניים או אקוטיים בעקבות פציעות או תאונות ומגוון מצבים המחייבים התייחסות פרטנית בשיעורים אישיים.

 

פילאטיס נוער

 

עם הקידמה והתפתחות הטכנולוגיה, דפוסי התנועה ואופן החזקת הגוף השתנו. הישיבה הממושכת מול המחשב ומסך הטלוויזיה והסעת הראש קדימה והשפלת המבט לכיוון הטלפון הנייד הנמצא בידי הנוער ברוב שעות היממה, משפיעים על היציבה וגורמים לליקויים ואף לכאבים בגילאי העשרה. תקופת גיל ההתבגרות היא תקופה חשובה מאין כמוה לפיתוח דפוסי יציבה ותנועה בריאים ותפקודיים. שיעורי הפילאטיס יכולים לעזור בפיתוח המודעות ליציבה נכונה ואף לחינוך גופני במובן העמוק של המילה. את המודעות הזאת שרכשו בשיעורי הפילאטיס בנעוריהם, ייקחו בני הנוער איתם להמשך חייהם הבוגרים.  דפוס היציבה האופייני לבני הנוער כולל הסעת הראש והאגן קדימה יחד עם שקיעת בית החזה וטריקת יתר של הברכיים. דפוס יציבה זה מעמיס את הגב התחתון והצוואר ויוצר עומס על החוליות הצו ואריות והמותניות. בבנות נוער, התפתחות החזה גם גוררת לעיתים אחריה שינוי בדפוס היציבה בצורת התעגלות הכתפיים קדימה וקיצור שרירי בית החזה. בשיעורים, אנו נחנך את הבנות לזקיפות קומה הנובעת מכוח סביב חגורת האגן והבטן.

ללא קשר למקרה, ככל שהחינוך לתנועה וליציבה נכונה יתחיל מוקדם יותר, הסיכוי להפנים ולהטמיע בגוף את הדפוסים הבריאים גדל. לכן, ככל שהמתאמנים יגיעו בגיל צעיר יותר, כך ייטב להם בהמשך הדרך.ההתפתחות הפיזיולוגית מתרחשת משנות הנעורים המוקדמות ומסתיימת בתחילת שנות ה-20. היכולת של בני נוער להפנים את המידע וליישם אותו פיזית היא בשיאה בגילאים אלה. הטמעת המידע היא מיידית וכך גם התוצאות הנראות לעין. מערכת השלד בגילאים אלה עדיין בגדילה ולכן התגובה לשינוי התודעה וללמידה המוטורית בעזרת הפילאטיס היא מיידית.

 

פילאטיס לנערות ולנערים לשיפור היציבה

מקרי הצלחה רבים אצלנו בסטודיו בעבודה עם בני נוער הם בתחום לקויות היציבה בכלל ועקמת בפרק. עקמת שכיחה בקרב בני נוער כיום בעקבות אורח החיים שהשתנה והביא עמו את סינדרום הגב העצל. הישיבה השפופה והנטייה לכפיפה לא סימטרית של הגו לאורך היום הם הגורמים העיקריים להתפתחות של עקמת נרכשת (עקמת סביבתית) ולא עקמת מולדת (אידיופטית המופיעה מעצמה). התפתחות העקמת עשויה להתרחש כתוצאה משמיעה או ראיה לקויה המפתחת חוסר איזון בין הצדדים ומדפוס תנועה לקוי שחוזר על עצמו בחיי היום יום. ללא הבדל בין עקמת מולדת או נרכשת, העבודה בשיעורי פילאטיס מכשירים עם עקמת היא זהה וכוללת "תיקון" השלד במהלך תרגול פילאטיס מכשירים. בשיעורי הפילאטיס המדריכה עוזרת למתאמן להעלות מודעות לדפוס התנועה הנכון הייחודי לו בעזרת מגע (טיפול מנואלי), דימויים וכדומה.

 

פילאטיס לנערות

בשלב הנעורים, בני נוער רבים עוסקים בספורט באופן אינטנסיבי, חובבני או מקצועי, ולכן ניתן ואף מומלץ לשלב שיעורי פילאטיס בשגרת האימונים לתחזוקה, שיפור ביצועים, מניעת פציעות ושיקום מפציעות. ומה לגבי ילדים קטנים יותר? טיפולי פיזיותרפיה לילדים יכולים לעזור במקרה זה.

פיתוח המודעות לתנועה נכונה, ליציבה ולזקיפות קומה הנרכשות בשיעורי פילאטיס מכשירים חיוני וחשוב לבני הנוער.