למידע וייעוץ מקצועי

כל מה שצריך לדעת על פילאטיס מכשירים

פילאטיס מכשירים
תוכן עניינים

אנשים רבים חושבים שפילאטיס הוא לא יותר מתרגול מתיחות על מזרן בסטודיו, אבל פילאטיס הוא הרבה יותר מזה. אימון הפילאטיס המבוקש ביותר כיום הוא פילאטיס מכשירים והוא נותן התייחסות נקודתית מלאה לכל בעיה גופנית ולכל קושי. מכשירי הפילאטיס הרבים והמגוונים המשמשים את הסטודיו הרחב של מרתה ענבר, מתבססים על אותו מכשור שעוצב ותוכנן בידי אבי השיטה ג'וזף פילאטיס לפני כמעט מאה שנה. פילאטיס מכשירים שינה את חייהם של מאות מתאמני הסטודיו בעשורים האחרונים וממשיך לעשות זאת מדי יום ביומו.

אם אתם מרגישים שגופכם כמה לאימון גופני שמתאים לקצב, ליכולות, לצרכים ולאתגרים שלכם, פילאטיס מכשירים הוא כנראה האימון בשבילכם. רוצים לדעת עוד? הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על פילאטיס מכשירים.

 

מה זה פילאטיס מכשירים?

פילאטיס מכשירים הוא ענף אימון שהולך ומתפתח וצובר קהל מתאמנים מסור ונאמן ברחבי הארץ והעולם. שיטת האימון כולה היא מחווה למורשת שהנחיל ג'וזף פילאטיס, והיא ממשיכה להשתכלל ולהתפתח לטובת האנושות כולה.

אז מה המהות של הפילאטיס? מהות הפילאטיס היא בראש ובראשונה תנועה. מדובר בשיטת אימון ייחודית שמלמדת תנועה נכונה בעזרת מכלול של תרגילי מכשירים, תרגילים אלה מאפשרים למתאמן ללמוד מהי התנועה הנכונה לגופו ואיך לנוע בצורה מבוקרת ממנח גוף אחד לשני. ולמה תנועה נכונה חשובה לגוף? תנועה נכונה ומבוקרת חשובה לכל איש ואישה שרוצים ליהנות מחיים ארוכים וטובים בלי כאבים פיזיים מגבילים. כאבים פיזיים נגרמים ממחלות גוף שונות אך גם מתנועות לא נכונות, מיציבה לקויה, מהרגלים פיזיים שגויים ומשגרה קדחתנית שלא משאירה לנו זמן להשקיע בגוף, לאמן אותו, למתוח אותו ולחזק אותו. אימון פילאטיס מכשירים משחרר אותנו מהכאבים הפיזיים היום-יומיים בכך שהוא מלמד אותנו לנוע נכון ומחזק את השרירים שלנו.

 

פילאטיס מכשירים יתרונות וחסרונות

פילאטיס הוא אימון גופני בעצימות נמוכה ומתאים למתאמנים ברמות כושר שונות ובגילים שונים, פילאטיס משפר את הרווחה הפיזית והנפשית ומקדם אורח חיים בריא ופעיל ומועיל לגוף בדרכים רבות, לאימון פילאטיס מכשירים יש יתרונות וחסרונות שכדאי לקחת בחשבון לפני שמתחילים להתאמן:

 

פילאטיס יתרונות

לאימון פילאטיס מכשירים יתרונות רבים. תרגול פילאטיס מחזק את שרירי הליבה, משפר את גמישות השרירים, מגביר את סיבולת השרירים ואת מתח השרירים ומדייק את היציבה, את התנועה ואת הנשימה. כמו כן הפילאטיס מגביר את המודעות לגוף ומחזק את הקשר בין הגוף ובין הנפש. פילאטיס מתאים למתאמנים ברמות כושר שונות ומצוין לאנשים בתהליך שיקום והחלמה:

  1. פילאטיס מחזק את שרירי הליבה, משפר את היציבה, מאזן את התנועה ומייעל את תפקודי הגוף.
  2. פילאטיס משפר את הגמישות – אימון פילאטיס כולל סדרה של תנועות שמשפרות את הגמישות ואת טווח התנועה במפרקים ובשרירים.
  3. פילאטיס עוזר לפתח מודעות לגוף – אימון פילאטיס מדגיש יציבה נכונה, תנועות מדויקות ושליטה בנשימה, ואלה נחוצים לפיתוח מודעות לגוף.
  4. פילאטיס מפחית מתח – אימון פילאטיס יכול להיות מרגיע מאוד ומדיטטיבי, הוא מפחית מתח ועוזר להרפיית הגוף.
  5. פילאטיס מאיץ החלמה – אימון פילאטיס הוא כלי שיקומי נהדר ומתאים לאנשים שסובלים מכאבים כרוניים או מתאוששים מפציעות.
  6. פילאטיס משפר ביצועים בענפי ספורט אחרים – אימון פילאטיס הוא פעילות ספורטיבית משלימה לספורטאים ולחובבי כושר ויכול לשפר את הביצועים שלהם.

 

פילאטיס חסרונות

אף על פי שפילאטיס הוא אימון בטוח ויעיל, יש לתרגול פילאטיס חסרונות:

  1. מתאמנים שסובלים ממצבים רפואיים מורכבים או מבעיות אורתופדיות, צריכים להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום הבריאות והכושר לפני שהם מתחילים להתאמן.
  2. תרגול פילאטיס יכול להיות מאתגר מאוד; צריך להתאים את תוכנית האימון לרמת הכושר וליכולות הגוף, ולכן לא מומלץ להתחיל להתאמן לבד בלי הנחיה של מדריכי פילאטיס.
  3. אימון פילאטיס איכותי צריך להיערך רק במכון פילאטיס מורשה. אז אם אתם מתאמנים בבית, עשו זאת לאחר ביקור במכון פילאטיס ולאחר שיחה עם מדריכת פילאטיס מקצועית.

בסופו של דבר היתרונות של הפילאטיס רבים מהחסרונות, אך זה לא אומר שאפשר להתעלם מהחסרונות וצריך לקחת אותם בחשבון כשמתחילים להתאמן.

 

תרגילי פילאטיס מכשירים

תרגילי פילאטיס מכשירים עם מרתה ענבר

 

מה ההבדל בין יוגה לפילאטיס?

פילאטיס ויוגה הן שתי שיטות תרגול שונות. אומנם יש להן מכנה משותף אך גם כמה הבדלים.

פילאטיס הוא תרגול בעצימות נמוכה המתמקד בחיזוק שרירי הליבה, בשיפור הגמישות והיציבה ובמודעות לתנועות הגוף. התרגול נעשה על מזרן או על מכשירים ייעודיים וכולל סדרה של תנועות קבועות ומבוקרות ותשומת לב לנשימה נכונה וליציבה מדויקת. שיטת הפילאטיס עוזרת מאוד לאנשים שסובלים מכאבים כרוניים או מתאוששים מפציעות, ומשלימה פעילות גופנית בענפי ספורט אחרים.

יוגה, לעומת זאת, היא תרגול הוליסטי הכולל תנוחות פיזיות (אסנות), שליטה בנשימה (פראניאמה), מדיטציה ושמירה על עקרונות אתיים מוגדרים. אומנם גם יוגה שמה דגש על יציבה נכונה ועל המודעות לגוף, אך היא שואפת לחיבור בין הגוף והנפש ובין רוחניות. יוגה עוזרת להפחית מתחים, דאגות ולחצים. היא מלמדת טכניקות להרפיית הגוף ומגבירה את שלוֹמוּת המתאמן.

אף על פי שגם פילאטיס וגם יוגה משפרים את גמישות הגוף, מחזקים את השרירים ועוזרים למתאמן לפתח מודעות בריאה לגופו, שיטת הפילאטיס מתמקדת בבניית כוח הליבה ובשיפור היציבה, ואילו יוגה מתמקדת באיזון הגוף, הנפש והרוח. כמו כן תרגילי פילאטיס הם בדרך כלל מובנים ומבוקרים יותר מתרגילי יוגה, ואילו יוגה נותנת מרחב לביטוי אישי וליצירתיות בתרגול.

 

האם פילאטיס מחטב?

פילאטיס אכן מחטב את הגוף ויכול להפחית במשקל ולעזור לכם להיכנס לכושר, אך אם המטרה היא הפחתה במשקל בלבד, ייתכן שיהיה צורך לשלב פילאטיס מכשירים עם אימונים בענפי כושר אחרים. פילאטיס היא פעילות גופנית בעצימות נמוכה המתמקדת בחיזוק הגוף, בשיפור הגמישות והיציבה ובפיתוח המודעות לגוף. הפילאטיס מחטב את הגוף ומחזק את שרירי הגוף כולל שרירי הליבה. הוא גם יכול לשפר את תפקודי הגוף ואת התנועה. אף שאפשר לשרוף קלוריות באימון פילאטיס, כמות הקלוריות הנשרפת נמוכה יחסית לכמות הנשרפת באימון גופני בענף ספורט אחר. ולכן על מנת לחטב את הגוף ולהפחית במשקל צריך לשלב פילאטיס עם אימונים נוספים ועם תפריט בריא.

 

אימון פילאטיס מכשירים בסטודיו

אימון פילאטיס מכשירים בסטודיו

 

למי מתאים שיעור פילאטיס מכשירים?

פילאטיס מכשירים מציע למתאמנים אימון בטוח ויעיל בכל גיל ובכל מצב. נשים בהיריון למשל יכולות ליהנות מאימון פילאטיס ממוקד בסטודיו ומהדרכה מקצועית מקיפה לאורך כל חודשי ההיריון. השיעורים מותאמים לצרכיה הייחודיים של ההריונית ומתמקדים בתחזוקת הגוף, בצבירת כוחות ובשליטה על רצפת האגן. גם אנשים מבוגרים הסובלים מקשיי הליכה ומחולשת שרירים, יכולים להיעזר במכשירים מותאמים כדי לתרגל הליכה, לחזק שרירים ולשפר את היציבה.

שיעורי הפילאטיס בסטודיו מתאימים לכולם. כל מתאמן יכול להשתלב בכל שיעור בלי קשר לרמה הפיזית או לניסיון שלו. מדריכות הפילאטיס מתאימות את המכשירים לצרכים של המתאמנים, וכל מתאמן נהנה מאימון מדויק וממוקד. כל אימון מחזק את המתאמנים, מגמיש את גופם, משפר את יציבתם ותורם להרגשתם הטובה.

 

מה צריך לדעת לפני שמתחילים להתאמן?

פילאטיס מכשירים הוא שיטה המיישמת שישה עקרונות מהותיים – ריכוז, שליטה, תנועה, דיוק, נשימה וזרימה. אימון פילאטיס שגרתי נע במעגליות המבוססת על העקרונות הללו, והם מיושמים בכל תרגיל ותרגיל. השאיפה הבסיסית באימון היא לתאם תיאום מלא בין הגוף, הנפש והרוח ומתאמני פילאטיס רבים מרגישים את ההשפעה המיטיבה שיש לכך על חייהם. חשוב לדעת שמכשירי הפילאטיס השונים בסטודיו תומכים במגוון רחב של בעיות פיזיות, ולכן רצוי לעדכן את המדריכה על מצבכם הרפואי לפני תחילת האימון. כל מכשיר ומכשיר בסטודיו מותאם לעבודה ממוקדת על קבוצות שרירים פרטניות, לאיזון הגוף ולשיפור היציבה.

בשיעורים הראשונים ייתכנו קצת יותר שרירים תפוסים, שכן הגוף מתרגל מנחים שונים אשר אינו הכיר או שאינו התנסה בהם. עם הזמן התנועה הופכת טבעית יותר, הכושר הגופני משתפר, השרירים מתורגלים יותר בתנועה והתחושה הכללית משתפרת פלאים. לאחר סיום פילאטיס מכשירים מרגישים את העבודה וזה מעניק תחושה נפלאה לגוף ולנפש.

 

כמה פעמים בשבוע מומלץ לעשות פילאטיס?

תדירות תרגול הפילאטיס תלויה ביעדים האישיים, ברמת הכושר ובלוח הזמנים. מומלץ לתרגל פילאטיס פעמיים או שלוש פעמים בשבוע לקבלת תוצאות מיטביות. עקביות היא מילת המפתח בפילאטיס כיוון שזוהי שיטת אימון הדורשת מיקוד ודיוק. למתאמנים חדשים מומלץ להתחיל במפגש שבועי אחד או בשני מפגשים בשבוע ולהעלות את תדירות האימונים בחלוף הזמן. חשוב להקשיב לגוף ולהתאים את תדירות האימונים למצב הפיזי וליכולות האישיות.

 

איך פילאטיס עוזר ליציבה?

פילאטיס משפר מאוד את היציבה בעבודה אינטנסיבית על שרירי הליבה ובהתמקדות בתנועת גוף נכונה. ככל שמתרגלים פילאטיס, מחזקים את שרירי הליבה ומפתחים מודעות ליציבה נכונה ולתנועה מדויקת.

 

האם פילאטיס עוזר לכאבי גב?

פילאטיס הוא כלי כירופרקטי מעולה כיוון שהוא מתמקד בתנועה איכותית ומדויקת של הגב, מחזק את שרירי הליבה ומכוון ליציבה נכונה. תרגילי פילאטיס רבים מתמקדים בגב ומטפלים ביעילות בכאבי גב. תרגילי פילאטיס מכשירים מקילים את הלחץ הרב המוטל על עמוד השדרה ועל המפרקים ולכן מצוינים לשיקום ולטיפול בבעיות גב.

 

מה ללבוש לפילאטיס מכשירים?

לכל אימון פילאטיס מומלץ ללבוש בגדי ספורט כדי להקל את תנועת הגוף ולשפר את חוויית האימון.

 

האם פילאטיס מכשירים מתאים גם לגברים?

בהחלט! אימון פילאטיס מתאים לגברים ולנשים בכל הגילים. וכמובן, מומלץ לתרגל פילאטיס בהשגחה, בהכוונה ובהנחיה של מדריכת פילאטיס מוסמכת ומנוסה.

 

שיעור פילאטיס מכשירים בקבוצה

שיעור פילאטיס מכשירים בקבוצה

 

באילו מכשירים משתמשים בפילאטיס?

אימון פילאטיס יכול לכלול מכשירים שונים, אלו הם עשרת המכשירים הנפוצים ביותר שמשתמשים בהם באימון פילאטיס ויתרונות של כל מכשיר:

 

מזרן פילאטיס

מזרן הפילאטיס הוא מכשיר פילאטיס בסיסי ורב-תכליתי. תרגילי פילאטיס מזרן מתמקדים בשרירי הליבה, ביציבה נכונה, בגמישות הגוף, ובנשימה. המזרן מאפשר טווח תנועה רחב ועבודה אינטנסיבית על קבוצות שרירים שונות. סובלים מכאבי גב או מתקשים לייצב את הגוף? התחילו בפילאטיס מזרן והתקדמו משם. תרגילי מזרן מלמדים נשימה מודעת וממקדים את המתאמנים בקשר בין הגוף ובין הנפש, שהוא הבסיס לשיטת הפילאטיס. אם תתמידו בתרגילי המזרן תרגישו את השפעתם המיטיבה על השרירים, על היציבה, על הנשימה ועל המודעות לגוף בכל היבט. לשילוב בין תרגילי מזרן ובין תרגילי מכשירים יש יתרונות רבים – הליבה מתחזקת, סיבולת השרירים מתרחבת, הגוף מתגמש ומתייצב, ואתם מרגישים מצוין. המזרן הוא מכשיר לתרגול פילאטיס יעיל ומקיף.

 

טבעת פילאטיס

אם מדברים על פילאטיס מכשירים, צריך לדבר על טבעת פילאטיס. טבעת פילאטיס היא מכשיר פופולרי באימון בדרגות עצימות שונות. הטבעת היא מכשיר גמיש ועגול שמשמש לחיזוק שרירי הזרועות, הירכיים והחזה. לחיצות ממושכות על הטבעת המוחזקת בידיים, בין הזרועות או בין הירכיים, יוצרות תנועת התנגדות שמחזקת את השרירים ומחטבת את הגוף. אחד היתרונות של הטבעת הוא היכולת שלה לבודד קבוצות שרירים ולהתמקד בהם כדי לפתח מסה ולשפר את מתח השרירים. כמו כן תרגול בטבעת פילאטיס מצריך יציבה נכונה ומפתח מודעות לגוף ולנשימות בד בבד לעבודת שרירים ממוקדת.

 

רצועת התנגדות

רצועת התנגדות היא חלק בלתי נפרד מאימון פילאטיס יעיל וממצה. היא אלסטית ועמידה ומחזקת את שרירי הגוף בקלות ובפשטות. רצועת ההתנגדות משפרת את מתח השרירים ביעילות. אפשר לעבוד איתה על המזרן בשכיבה, בישיבה או בעמידה ולהתמקד בקבוצות שרירים שונות. אין גבול לתרגילים שאפשר לתרגל עם רצועת התנגדות.

 

רפורמר

 הרפורמר הוא אחד המכשירים המרכזיים באימון פילאטיס. הוא מאפשר אימון רב-תכליתי שמתמקד בכל קבוצות השרירים, במתח, בחיזוק, בגמישות, בסיבולת, בהרחבת טווח התנועה ובשיפור היציבה. הרפורמר הוא למעשה משטח תרגול מוגבה המותאם לתרגול פילאטיס שלם המתמקד בכל קבוצות השרירים ובכל אזורי הגוף. הרפורמר מחזק את השרירים ומשפר את הגמישות ואת השיווי המשקל. העזרים המתכווננים שלו מאפשרים למתרגלים להתאים את עצימות ההתנגדות לרמת הכושר שלהם ולכן הרפורמר אידיאלי למתאמני פילאטיס בכל הרמות.

 

קאדילאק (שולחן טרפז)

הקאדילק, המכונה גם שולחן טרפז, הוא אחד המכשירים שהכי מזוהים עם שיטת הפילאטיס. כמו הרפורמר גם הקאדילק רב-תכליתי ומאפשר אימון גוף כולל שגם מחזק את השרירים, גם משפר את הגמישות וגם מחטב את הגוף. הקאדילק מתאים גם למתאמנים שנמצאים בתהליך שיקום לאחר פציעה או מחלה. למעשה הוא מתאים למתאמנים בכל הרמות ומנגיש תרגולי התנגדות, חיזוק וגמישות באופן מובנה ומושגח. תרגול בקאדילק מלמד את המתאמנים לדייק בתנועותיהם וליהנות מאימון פילאטיס שלם ומאוזן.

 

כיסא פילאטיס

אם מדברים על אימון פילאטיס מכשירים, חשוב לדעת שכיסא פילאטיס הוא מכשיר קומפקטי אך רב עוצמה שמתמקד בעבודה על פלג הגוף התחתון, פלג הגוף העליון ושרירי הליבה. הכיסא מחזק את שרירי הגוף ומשפר את היציבה ואת הסיבולת. כיסא פילאטיס יעזור לכם לשפר את שיווי המשקל ולחזק את השרירים המייצבים העמוקים.

 

חבית סולם

חבית־סולם כולל סולם עץ נמוך ומבנה דמוי חבית מעוגלת שמחוברת אליו. תרגול בחבית סולם מתמקד בחיזוק עמוד השדרה, במתיחת השרירים ובחיזוקם ובחיזוק הירכיים והכתפיים.  המבנה המיוחד של החבית מאפשר תרגול בטווח תנועה רחב ושמירה על יציבה נכונה. הוא מתאים גם למתאמנים מתחילים וגם למתאמנים ותיקים ומועיל במיוחד למתאמנים שסובלים מכאבי גב או למתאמנים שרוצים להתמקד בגמישות השרירים ובחיזוקם.

 

גליל קצף

גליל הקצף הוא מכשיר פילאטיס פשוט אך רב-תכליתי, הוא משתלב היטב עם תרגילי המזרן ועוזר להניע את הגוף בצורה מדויקת ולשפר את שיווי המשקל, את היציבות ולחזק את שרירי הליבה. גליל קצף עוזר לשחרר לחצים ומתחים מהגוף. תרגול קבוע בגליל קצף מצוין להגמשת השרירים, להפחתת כאבים ולהגברת המודעות לגוף. אפשר להתחיל איתו את האימון, ואפשר גם לסיים איתו את האימון. הוא מתאים למתאמנים בכל הרמות ויש לו ערך רב גם בתהליך שיקום וגם באימוני פילאטיס שגרתיים.

 

כדור יציבות

אימון בכדור יציבות עוזר לשפר את היציבות, את שיווי המשקל ואת התיאום וכן לחזק את שרירי הליבה. הכדור גדול ונוח. אפשר לתרגל איתו בישיבה, ואפשר גם לתרגל איתו בשכיבה באין ספור תרגילים שמתאימים גם למתאמנים מתחילים וגם למתאמנים ותיקים. אם תשלבו כדור יציבות בשגרת האימונים שלכם, תוכלו לשלוט בתנועת הגוף בזמן האימון ולדייק בתרגול. המודעות שלכם לגופכם, ליציבתכם ולתנועתכם תשתפר ותשפיע לטובה על הרגשתכם בכל היבט.

 

קשת פילאטיס

קשת פילאטיס היא מכשיר מקומר שמשפר את תנועת עמוד השדרה, מחזק ומגמיש אותו ומצוין לחיזוק שרירי הליבה. העיצוב המיוחד שלו נועד לגוון את שגרת האימון ואת התרגול. גם בקשת פילאטיס אפשר להתמקד בקבוצות שרירים שונות כמו שרירי הזרועות, שרירי הבטן ושרירי הירכיים. הוא מתאים למתאמנים בכל הרמות ומספק שפע של אתגרים לחובבי הפילאטיס.

 

שיעור פילאטיס מכשירים בסטודיו

שיעור פילאטיס מכשירים בסטודיו מרתה פילאטיס

 

פילאטיס מכשירים בסטודיו מרתה פילאטיס

אין דבר חשוב יותר מגוף חזק, יציב ובריא, ואין מזור טוב יותר למכאובי הגוף מאימון פילאטיס מכשירים מבוקר, ממוקד ושיטתי בהנחיית מדריכה מיומנת, מוכשרת וקשובה. אם אתם זקוקים לאימון פילאטיס שיקומי, תוכלו למצוא בסטודיו שלנו קבוצת אימון שיקומית. שיעורי הקבוצה מתמקדים בטיפול בכאבי גב, צוואר, גפיים או ברכיים. קבוצת האימון מעודדת כל אחד מהמתאמנים להתמיד בשגרת האימונים ולהשקיע מאמץ לטובת בריאותם ואיכות חייהם. נשים, גברים, בני הגיל השלישי ובני נוער – כולם מדווחים על שיפור משמעותי בכאבים, על הטבה בתפקוד הגוף ועל רכישת הרגלי תנועה נכונים. אימוני פילאטיס הם חלק מהותי ובלתי נפרד משגרת היום יום של המתאמנים שלנו והתוצאות מדברות בעד עצמן.

כל המדריכות שלנו בסטודיו מרתה פילאטיס הן בוגרות של קורס מדריכי פילאטיס מכשירים אשר מתקיים אצלנו במרכז מרתה פילאטיס. המדריכות נבחרות בקפידה והן נמצאות בקשר יומיומי עם מרתה ענבר. אם גופכם מבקש תנועה, נסו פילאטיס מכשירים ולא תתאכזבו.

מעוניינים להתנסות בשיעור פילאטיס? צרו אתנו קשר בטלפון: 072-3717228 או בחרו שיעור פילאטיס שמתאים לכם בסטודיו שלנו – לחצו כאן למעבר לעמוד שיעורי הפילאטיס שלנו >

מרתה ענבר
מרתה ענבר

מורה מובילה ובכירה בשיטת הפילאטיס, ייסדה את מרכז מרתה פילאטיס להכשרת מורים בבנימינה ואת סטודיו מרתה פילאטיס בזיכרון יעקב.
פיתחה דרך ייחודית בשיטת פילאטיס: המשלבת בין יסודות השיטה עם נתונים עדכניים ממחקרים בתחום הפיזיותרפיה ותורת התנועה, ומתבססת על ראייה מערכתית של מערכות השלד-שריר והמכניקה של תנועת הגוף.

שתפו את הכתבה עם חברים
צרו אתנו קשר
חיפוש באתר
קטגוריות