למידע וייעוץ מקצועי




למידע נוסף וייעוץ מקצועי >
למידע נוסף וייעוץ מקצועי X
השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם




פילאטיס בהריון ולאחר לידה

עמוד הבית > פילאטיס בהריון ולאחר לידה
פילאטיס בהריון בסטודיו מרתה פילאטיס.
הסטודיו מקבל ומלווה נשים במהלך כל תקופת ההריון ולאחר הלידה.
ניתן להצטרף לסטודיו בכל שלב של ההריון מתחילתו ועד לשלב מתקדם …לעולם לא מאוחר מדי…
ניתן להצטרף לשיעורים קבוצתיים או פרטניים של מכשירים או מזרן בהתאם לרצון וליכולות.
 

שיעורי פילאטיס בהריון

במהלך ההיריון חלים שינויים בגוף האישה המחייבים התייחסות. על פי רוב, הרצועות והשרירים בבטן מתארכים ועל כן נחלשים והקשתות הטבעיות של עמוד השדרה מתגברות. כמו כן, השרירים סביב האגן נחלשים כמו קרקעית האגן, הירך, הישבן והבטן התחתונה.  שיעורי פילאטיס במהלך הריון ולאחר הלידה חיוניים ומומלצים בכדי לשמר את הכוח של קרקעית האגן והבטן התחתונה ותנועתיות מלאה של עמוד השדרה. שיעורי הפילאטיס אצלנו בסטודיו מתייחסים בדיוק לחיזוק של קבוצות השרירים הללו.   בשיעורים אנו מחזקים את קרקעית האגן כך שהרחם נשארת גבוהה במהלך כל ההיריון ושומרים על תנועתיות וגמישות של האגן בכלל. כמו כן, אנו מחזקים את הבטן התחתונה והגב התחתון ואת כוח הרגליים כדי לשאת את ההיריון ולשמר תנועתיות וזקיפות קומה. דגש מושם על זיהוי שרירי רצפת אגן, נשימה, חיזוק בטן תחתונה, ישבן וירכיים פנימיות

בנוסף לכל אלו, אנו משמרים את הגמישות, הכוח והאיזון של המערך השרירי בגוף ואלו תומכים בחוויית לידה קלה ומוצלחת.

לאחר שיעור אבחון ראשון בסטודיו הצוות ימליץ על סוג השיעור המומלץ לכל אחת.
 
בכל שיעור פילאטיס בזמן הריון, תשומת לב מירבית ניתנת לכל אחת מהמתעמלות בהתאם ליכולותיה,
לצרכיה ולשלב ההריון בו היא נמצאת, וכמו כן מותאמים לה תרגילים ספציפיים.
.
 
פילאטיס בהריון

 

ניתן להצטרף לשיעורים בסטודיו בכל שלב בהריון כולל ליווי בתקופה של טיפולי פוריות.

כל מתאמנת שמגיעה לסטודיו במהלך היריון עוברת שיעור אבחון אישי ובו אנו מתאימים לה תכנית אימונים ספציפית לפי מצבה, יכולותיה ומטרותיה בהריון. לאחר האבחון, המתאמנת ההריונית משתלבת בשיעורי פילאטיס מכשירים קבוצתיים בסטודיו. צוות המדריכות של הסטודיו הוסמך לעבודה עם נשים בהריון ומיומן בהתאמת התרגילים לצרכיה המיוחדים של ההריונית. בסטודיו ישנן תחנות עבודה רבות ומגוונות המתאימות לנשים בהריון ומספקות סביבת אימון מאתגרת ומותאמת.  

במהלך ההיריון ישנן נשים הסובלות מתופעות שונות כגון דליפת שתן, סימפיוליזיס, כאבי גב תחתון ובצקות. שיעורי הפילאטיס הקבוצתיים בסטודיו בנויים כך שבנות עם מהלך היריון תקין יכולות להשתלב בשיעורים הקבוצתיים ועבור בנות הסובלות מכאבים ותופעות שונות במהלך ההיריון בתקופות שונות שהינן מצטרפות חדשות לסטודיו מומלץ לעבור סדרה של שיעורים אישיים עם מדריכה מוסמכת. ניתן לקבוע שיעורים פרטניים במחיר מוזל עם בנות שנמצאות בשלב האחרון בהתמחות שלהם בקורס המכשירים השיקומי. 

פילאטיס לאחר לידה

שיעורי הפילאטיס בסטודיו מתאימים וחשובים מאוד גם לאחר הלידה בכדי לחזק את שרירי קרקעית האגן והבטן התחתונה וכדי להחזיר את הגוף למצבו טרום ההיריון. מומלץ לחזור עם אישור מהרופא לאחר משכב לידה. יולדת שעברה לידה בניתוח קיסרי, תחזור לפעילות בהתאם להוראות ולאישור רופא מטפל. לאחר לידה ישנם מספר מצבים נפוצים הדורשים שיקום ספציפי. חלון ההזדמנויות לשיקום קרקעית האגן והיפרדות בטנית אינו גדול ולכן מומלץ לחזור לתרגול בסטודיו כמה שיותר מהר. ככל שהטיפול מתרחש בשלב מוקדם יותר, התוצאות טובות יותר וניתן לשקם את הרקמה הצלקתית ואת שרירי הבטן והאגן בצורה מיטבית.  

אנחנו בסטודיו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם הפיזיותרפיסטית המתמחה בשיקום קרקעית האגן, יפעת קמר, הנחשבת למובילה בתחומה בארץ.  יפעת עובדת בחדר הטיפולים הנמצא במרכז מרתה פילאטיס בבנימינה ולנשים רבות מותאמת תכנית עבודה משולבת של שיעורי פילאטיס בסטודיו ומפגשים עם יפעת.

בכל השיעורים בסטודיו אנו מתמקדות בחיזוק קרקעית האגן כמקור לתנועה ולכן, ההתאמה בין שיעורי הפילאטיס לבין מהלך ההיריון והחזרה לאחר הלידה מותאם באופן מושלם למתאמנת בתקופה זו.

לאחר הלידה: מומלץ להגיע לסטודיו כשישה שבועות לאחר הלידה (תלוי ביולדת) בכדי להחזיר תחושת מרכז, לחזק קרקעית אגן, לשפר ולאזן יציבה ולחזור לגזרה.
פילאטיס לאחר הלידה מאפשר חזרה הדרגתית לחיזוק, שיקום ותפקוד גופני מלא.
מתוך תשומת לב למצב היולדת. התרגול במהלך ההריון ולאחר הלידה מומלץ ביותר ומונע דליפת שתן וצניחת רחם.

מתעמלות רבות מדווחות על "לידה נפלאה" לאחר תרגול פילאטיס בסטודיו במהלך ההריון!